Del erfaringer i Erfaringsrommet

Vi i staten kan så mye, men sitter på hver vår tue og har få arenaer hvor vi får delt erfaringer og kunnskaper.

Vi i DFØ tror på at å dele erfaringer og kunnskap med hverandre gjør oss alle bedre. Statlige arbeidsgivere vil kunne ha stor nytte av å lære av andres både positive og negative erfaringer, for eksempel rundt en omstilling.

Slipper å finne opp alt på nytt

Da vi kartla brukerbehovet for portalen, svarte mange ledere og HR-medarbeidere at de ofte skulle visst om andre i staten for å kunne spørre dem om deres erfaringer, tips og råd. Mange følte i dag at de måtte finne opp alt på nytt.

DFØ har selv fått mye ut av å spørre statlige virksomheter om deres erfaringer, hvilke verktøy de bruker og kunnskapen de har når vi har utviklet Arbeidsgiverportalen.

Nå får også du muligheten til å spørre og dele i Erfaringsrommet, en ny arena for deling av erfaringer og kunnskap på tvers i statlig sektor.
Tjenesten er under utvikling, og nå trenger vi nettopp deg og dine erfaringer for å gjøre den enda bedre og relevant å bruke. Ved å logge deg inn, kan du både bli kontaktperson og finne nyttige kontaktperson i Erfaringsrommet.

Tjenesten er lukket, og kun tilgjengelig for statlige arbeidsgivere.

Slik bruker du Erfaringsrommet

Som kontaktperson binder du deg til å sende et hyggelig svar til de som spør deg om noe. Det er lov å si at du ikke har tid. Du kan også deaktivere profilen din for en periode eller melde deg av.

Erfaringsrommet er ikke et sted med eksperter. Når du registrerer deg, krysser du av for enkelte temaer du mener du kan noe om. Dermed kan brukerne av tjenesten se hvilke tema du har erfaring med innen arbeidsgiverfeltet og ta kontakt med deg.

På samme måte kan du søke opp kontaktpersoner om du selv har en problemstilling eller ønsker tips om noe, og lurer på hvordan andre statlige virksomheter har gått frem for å løse dette.

Bli med! Del og finn!

 

Oppdatert: 1. desember 2021

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.