Tips til kjøp av konsulenttjenester

Råd og tips når du som statlig arbeidsgiver skal kjøpe ekstern kompetanse innen fagområder som for eksempel rekruttering, juss, organisasjons- og lederutvikling.

Tidligere Difi har utviklet en generell veiledning for kjøp av konsulenttjenester som  gir råd og tips for kjøp av ulike typer kompetanse når virksomheten har behov for det, enten fordi spisskompetansen ikke finnes i egen virksomhet eller det er behov for økt kapasitet innen et eller flere fagområder for en periode.

Veilederen i hvordan kjøpe konsulenttjenester (anskaffelser.no) 

Som regel vil denne type kjøp være av mindre omfang.

Råd og tips om hvordan gjennomføre en slik anskaffelse (anskaffelser.no)

Det finnes også to standardavtaler for kjøp av konsulenttjenester:

Standardavtalene og veiledning til disse

Oppdatert: 27. januar 2022

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.