NAV over hele landet kan bistå statlige arbeidsgivere i rekrutterings- og inkluderingsprosessen. I Oslo er denne funksjonen for statlige virksomheter lagt til NAV St. Hanshaugen.
Lurer dere på hvordan du skal gripe an inkluderingsdugnaden og komme i gang i deres virksomhet? Har du liten erfaring med å ansette personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en? Får dere få søkere i målgruppen for inkluderingsdugnaden?
NAV over hele landet kan bistå som diskusjonspartner både før dere lyser ut en stilling og i arbeidet med å finne kandidater i målgruppen for inkluderingsdugnaden. Fra 1. april 2019 skal både faste og midlertidige stillinger telles når dere rapporterer om arbeidet med inkluderingsdugnaden i årsrapporten.
For statlige virksomheter i Oslo
I Oslo har Kommunal- og moderniseringsdepartementet og NAV St. Hanshaugen inngått et samarbeid om konkret bistand til statlige virksomheter i Oslo i arbeidet med inkluderingsdugnaden.
For statlige virksomheter ellers i landet
Er dere en statlig virksomhet utenfor Oslo, finner du mer informasjon om hva NAV kan tilby og informasjon om hvordan du kommer i kontakt med NAV:
Veiviser for inkludering og Kom i kontakt med NAV
Ved å fylle ut kontaktskjemaet, vil NAV automatisk rute din henvendelse til rett sted:
Dette kan virksomheten din få støtte til:
- Markedskontakten i NAV kan bistå arbeidsgiver med veiledning i hvordan stillingsannonsen kan utformes for å få treff i målgruppen
- Sjekke og finne fram til kvalifiserte kandidater i målgruppen i NAVs registre
- Avklare kandidatenes motivasjon og oppfordre aktuelle kandidater til å søke
- Eventuelt oversende CV-er for aktuelle kandidater til arbeidsgiver (med samtykke fra søkerne
- Avklare tilretteleggingsbehov, aktuelle virkemidler som følger kandidaten ved søknad samt videre oppfølging fra NAV
- Vurdere samarbeid med arbeidsgiver om kvalifisering av kandidater som gjennom kvalifiseringsløp på sikt kan fylle kvalifikasjonskravene for en statlig stilling.