Har du ennå ikke meldt inn stillinger til traineeprogrammet?  

24 virksomheter meldte inn 28 stillinger til traineeprogrammet i 2020. Som arbeidsgiver bestemmer du selv tidspunkt for utlysning.

Stillingene som lyses ut gjennom traineeprogrammet er for personer med nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV-en, samt høyere utdanning. Det er midlertidige stillinger på inntil totalt tre år, der du har mulighet til å gjøre om stillingen til fast uten utlysning etter gjennomført programperiode.  

I 2020 meldte 24 virksomheter inn 28 stillinger til programmet, og jevnlig meldes det inn nye stillinger. 

Verdi for virksomheten 

DFØ har utviklet materiell som hjelper statlige virksomheter når de skal ta stilling til om de skal delta i i traineeprogrammet i staten.  

Skal du bidra til beslutningen om at virksomheten din skal delta eller ikke? Da bør du informere om at traineeprogrammet kan sees på som en satsing i arbeidet med inkluderingsdugnaden. Deltakelse i programmet teller når resultatene for inkluderingsdugnaden skal rapporteres.  

Støttemateriell for deg som HR eller leder 

Vi har laget en standard presentasjon der den mest essensielle informasjonen om ordningen er samlet.  Denne kan du bruke om du skal fortelle om traineeprogrammet til ledere eller andre involverte i virksomheten 

Presentasjon av traineeprogrammet

Vi har også laget to videoer som er ment som verktøy du kan bruke for å at dere skal bli kjent med ordningen.  

Den ene videoen har ledere og HR som primærmålgruppe. Videoen skal motivere virksomheter til å delta i traineeprogrammet ved å melde inn stillinger.  

Den andre videoen er tilpasset søkerne til stillinger i traineeprogrammet. Videoen forteller kort om hva traineeprogrammet er og hvem som kan søke på de utlyse stillingene.  

Her kan du lese mer om hvordan DFØ støtter statlige virksomheter når de deltar i Traineeprogrammet i staten:

 

 

 

 

Publisert: 17. mars 2021 Oppdatert: 2. november 2021

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.