Lurer du på hva andre virksomheter spør Statens arbeidsgiverstøtte om? Nå har vi samlet alle våre «ofte stilte spørsmål» på ett sted.
Siden 2018 har Statens arbeidsgiverstøtte mottatt flere tusen spørsmål fra statlige virksomheter om tolkning av lov- og regelverk, eller bistand til mer kompliserte saker innenfor arbeidsgiverområdet.
Tjenesten brukes av alle virksomhetene i staten, og medarbeidere i HR er den største brukeren av tjenesten.
Ofte stilte spørsmål i mange kategorier
En del av temaene får vi gjentatte spørsmål om. Derfor har vi omformulert disse til ofte stilte spørsmål. Disse kan du fordype deg i å få vite mer om, blant annet arbeidstid og fleksitid, omstilling, beredskapsvakt eller lokale lønnsforhandlinger.
Dette er en samleside for ofte stilte spørsmål innen en rekke temaer på våre nettsider. Du finner også ofte stilte spørsmål tematisk tilknyttet de aktuelle fagsidene. De fleste spørsmålene handler om tolkning av lov- og regelverk. Vi anbefaler deg å bruke spørsmålene sammen med tilhørende fagsider på portalen.
Ønsker du råd innen lov- og regelverk eller kompliserte saker, kan du ta kontakt med Statens arbeidsgiverstøtte: